Najlepszy kolor

Mój wpis Kolor a wizerunek cieszy się wśród Was ogromną popularnością. I zgodnie z obietnicą – dziś dalszy ciąg tego tematu. Czy znasz swój najlepszy kolor?

…Pamiętam to bardzo dobrze. To jedno z takich wspomnień, które wiesz, że musiały się wydarzyć, by wnieść cegiełkę pod Twój dalszy rozwój w życiu. Jako około 11-letnia dziewczynka uczestniczyłam w indywidualnej konsultacji z kolorystką z Anglii, która odwiedzała wówczas Polskę i edukowała kobiety w dziedzinie wizerunku i doboru barw. Jak do tego doszło – to historia do opisania innym razem. Dodam tylko, że były to lata 90. i o kolorystach w Polsce dopiero się słyszało lub czytało w zagranicznych poradnikach.

Tak czy inaczej – byłam tam. I pamiętam ten zaczarowany świat kolorowych chust, pamiętam dużą ilość słów, jakie wypowiadała wspomniana kolorystka, wiadomości i porad makijażowo-stylizacyjnych. Było to dla mnie niezapomnianym przeżyciem. Lekcją, która rozbudziła moje – i tak duże już wówczas – zamiłowanie do kolorów (sporo maluję od dziecka) i do świata upiększania kobiet (to okazało się już później). Masa niewyobrażalnie cudownej, pozytywnej energii, uśmiechu, kobiecego gwaru i miło spędzonego czasu pozostały we mnie do dziś. Być może nawet to wspomnienie ukształtowało mnie na tyle, że zajęłam się tym, co robię zawodowo. Bo robię dokładnie to samo – sprawiam, że kobiety na spotkaniach ze mną pięknieją, lepiej się czują w swoim ciele, potrafią zachwycić się swoją urodą i co więcej – odzyskują świadomość siebie. Biorą w swoje ręce stery i obierają kurs na DOBRY WYGLĄD. Wiedzą, co robić by dobrze się prezentować i przede wszystkim – by świetnie się czuć ze swoim wizerunkiem.

A skąd to wiedzą? Od czego warto zacząć?

Kluczem, który otwiera wszystkie drzwi do idealnego wyglądu jest KOLOR. Na nim w dużej mierze opiera się idealnie skrojony wizerunek. Określenia „skrojony” użyłam celowo, ponieważ kolory muszą być dopasowane do konkretnego człowieka – do Ciebie i mnie, do Ani, Zosi, Anety, Basi i każdej innej kobiety. Wizerunek musi być SPERSONALIZOWANY. Oczywiście niektóre z nas mają podobny typ urody i nawet mogą mieć taką samą kolorystykę w szafie. Ale tylko odpowiednio przeprowadzony Test Kolorystyczny odpowie na pytanie: „W czym będę się prezentować najlepiej?”.

Test Kolorystyczny jest najważniejszym punktem w usłudze ANALIZY KOLORYSTYCZNEJ i to od niej zawsze rozpoczynam pracę nad wizerunkiem moich Klientek i Klientów. Analiza polega na wskazaniu kolorów idealnie podkreślających to, co jest najlepsze w danym typie urody. 

(Uwaga! Analiza nie polega na tym, że stylista namawia Cię do zakładania barw, które uważa za słuszne – przy dobrze przeprowadzonym teście kolorystycznym, nikt nie musi niczego mówić – wszystko co Ci pasuje, zobaczysz sama. Nawet bez podpowiedzi.)

O tym, że KOLOR i Analiza Kolorystyczna są ważne, niech świadczą niezliczone ilości szkoleń dla kadry menadżerskiej i polityków, spotkania poświęcone tworzeniu wizerunku, który przyniesie wygraną w kampaniach wyborczych, szkoleń w branżach: finansowej, handlowej oraz dla osób mających bezpośredni kontakt z klientem. Czy myślisz, że kolor bluzki stewardessy podającej Ci kawę na pokładzie lub barwa koszuli prezentera TV to wyłącznie pomysł stylisty? Czy ubrania ludzi występujących w reklamie wybrał ktoś przypadkowo? Czy kryterium wyboru są tylko wymogi techniczne, światło i scenografia? Nie. Kolor to potężna broń. To on: sprzedaje produkty i usługi, przekonuje nas do zaufania komuś obcemu, sprawia, że chcemy tego kogoś słuchać lub nie.

Amerykanki odkryły to dawno…

Pamiętam amerykańskie szkolenia dla konsultantów i karierę Mary Spillane, która stworzyła imperium koloru. Uczyła Amerykanki jak dobrze wyglądać i robiła to świetnie, zarówno poprzez kursy, jak i pisane przez siebie poradniki. To fascynująca kariera, która nie potoczyłaby się bez odpowiedniej wiedzy na temat Analizy Kolorystycznej i tysięcy kobiet oraz mężczyzn zafascynowanych oddziaływaniem koloru na to jak postrzegamy czyjąś twarz oraz jego wpływem na ogólny wizerunek i komunikat, który wysyłamy do otoczenia poprzez wygląd. Powiem więcej –  kariera Spillane nie potoczyłaby się tak,  gdyby budowanie wizerunku, a w tym także skuteczność narzędzia jakim jest Analiza Kolorystyczna, nie przynosiło wyraźnych korzyści mierzalnych w sukcesach zawodowych, prywatnych i firmowych. To były lata 90., ale usługa doboru barw do karnacji jest szerzej znana w Ameryce od lat 80. Podobnie jak zawód Image Consultant wciąż mało jeszcze popularny w Polsce.

Ktoś, kto kiedykolwiek zetknął się z właściwie przeprowadzoną Analizą Kolorystyczną, zobaczył jak barwy oddziałują na twarz, co potrafią z nią zrobić (np. zmieniają owal, powiększają/zmniejszają nos, podkreślają cienie pod oczami lub je niwelują) i jak bardzo dodają bądź odejmują urody (dotyczy to obydwu płci), naprawdę nie wątpi w to, że jest ona niezbędna. Problem polega na tym, że dobór kolorów jest bardzo trudny. Mówię to z doświadczenia osoby, która przeprowadziła setki szkoleń dla makijażystów, stylistów, kolorystów i fryzjerów, którzy na co dzień obcują z doborem barw do karnacji swoich klientów. Nie chodzi o to, że wiedza jest tak trudna, że nie można jej pojąć (choć tak – jest trudna). Chodzi o postrzeganie kolorów i o to, czy mamy predyspozycje do wyłapania różnic i zależności między typem karnacji, a temperaturą koloru bluzki (w wielkim skrócie). Nie wszyscy to widzą. I nawet jak masz zdolności manualne lub wyobraźnię, dzięki której wiesz, jak można zmienić kogoś wizerunek, możesz postrzegać kolor zupełnie inaczej, i mimo chęci nie zobaczysz tego, co dostrzeże dobry kolorysta.

 

Do czego jest Ci potrzebna Analiza Kolorystyczna?

Dużo piszę o tym, że bez odpowiednich barw nie zbudujesz idealnej szafy. Ale co to dokładnie znaczy? Jak możesz przenieść to do codziennego kreowania swojego wizerunku?

Analiza Kolorystyczna wskaże Ci Twoje najlepsze kolory. Dzięki nim będziesz kupować tylko te ubrania i dodatki, które najlepiej podkreślą atuty Twojego typu urody, będziesz wiedziała jaki kolor włosów jest dla Ciebie idealny, jakie cienie do oczu i kolory pomadek będą pracowały na Twoją korzyść, jaką biżuterię wybierać, w jakim odcieniu lakieru do paznokci Twoje ręce będą wyglądały pięknie.

Tyle i aż tyle. Bo na pewno nie raz zauważyłaś, że kolory, które Ci się szaleńczo podobają w sklepie, po przymierzeniu/nałożeniu nie zawsze robią na Tobie wrażenie.

Analiza pomoże Ci kupować świadomie, a przede wszystkim oszczędnie – bez nietrafionych decyzji. Bo kiedy wiesz jakie są Twoje najlepsze kolory – nie tracisz czasu na zastanawianie się w czym będzie Ci najlepiej.

Możesz próbować samodzielnie określić swoją karnację. W następnych wpisach będę dzielić się z Tobą charakterystyką poszczególnych typów urody, do których będziesz mogła dopasować swój typ kolorystyczny. Wiem jednak z doświadczenia, że błędnie przeprowadzona Analiza Kolorystyczna wiąże się, ze źle skrojonym wizerunkiem, dlatego podejdź do tego najbardziej rzetelnie jak potrafisz, na spokojnie – a jeśli nie uda Ci się – poszukaj Kolorysty w swoim mieście, który jest sprawdzony i potrafi prawidłowo określić Twój Typ urody. On także przygotuje dla Ciebie paletę Twoich barw, z którymi możesz chodzić na zakupy czy do fryzjera – to bardzo ułatwia sprawę.

Już teraz zapraszam Cię do śledzenia następnego wpisu, w którym podzielę się z Tobą charakterystycznymi elementami w pierwszym typie urody, do którego być może się zaliczasz?

Uściski!

kasia kozłowska kołodziejska

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here